Skoči na glavno vsebino

23. april, svetovni dan knjige na naši šoliMesec april je mesec knjige, mesec, ko praznuje knjiga in vsi bralci tega sveta. 2. aprila praznujejo najmlajši ob mednarodnem dnevu knjig za otroke. 23. aprila pa povsod po svetu praznujejo svetovni dan knjige in avtorskih pravic. Praznovanje dneva knjige je povezano s starim ljudskim običajem, ki izhaja iz Katalonije, ko so si Katalonci od nekdaj na dan svetega Jurija 23. aprila podarjali vrtnico in knjigo. Rekli so: Vrtnica je za ljubezen, knjiga pa za vedno! Dan je posvečen promociji branja, hkrati pa je želja spodbuditi ljudi, še posebej mlade, da odkrijejo užitke branja in pridobijo spoštovanje do avtorskih del tistih, ki so s svojimi deli pripomogli h kulturnem napredku človeštva. Svetovni dan knjige je razglasil Unesco leta 1995. Praznik je tesno povezan s književnostjo: tega dne leta 1616 sta umrla znamenita književnika: Miguel de Cervantes in William Shakespeare.

Da bi počastili svetovni dan knjige, smo tudi na naši šoli pripravili nekaj aktivnosti, ki so popestrili šolski vsakdan. Zjutraj smo se srečali učitelji in na knjižni čajanki klepetali o knjigah. 2. šolsko uro je potekala bralna urica, ko so se učenci odpravili na potep s pomočjo knjig. 2. a je ustvarjal knjižna kazala za mednarodno izmenjavo knjižnih kazal, ki bodo potovala na Poljsko. Odločili so se, da učencem na Poljskem predstavijo naš ponos, belega konja lipicanca, ki so ga izdelali iz papirja in volne. Celo dopoldne so učenci pred tajništvom reševali knjižno uganko, ki jim je ponudila skok med slovenske pravljice in pravljične junake, po počitnicah pa smo izžrebali tri nagrajenke, ki so prejele prikupno mehko sovico. Od 12. do 14. ure pa je učence na dvorišču čakal pravljični kotiček. Potekala je menjava knjig za lepo misel. Odpisane knjige so učenci zamenjali za lepo misel ter tako obogatili svojo domačo knjižno polico. Učenci so si lahko izdelali tudi svoje knjižno kazalo v obliki smešnih obrazov.

Zanimanje ter vrvež pred pravljičnim kotičkom sta pokazala, da si učenci želijo takšnih, nekoliko drugačnih šolskih dni. Če pa tako promoviramo branje in knjige, pa je zadovoljstvo tako na strani učencev kot tudi učiteljev.

Knjižničarka Urška Sotler

Dostopnost