Skoči na glavno vsebino

V petek, 7. oktobra 2022, je bila šola od poznih popoldanskih ur dalje rezervirana za nadobudne knjižne molje III. osnovne šole Celje. V skupnem bralnem mehurčku so se do sobotnega jutra družili pridni bralci 3., 4. in 5. razreda. Kar 65 se jih je nabralo, da o petih bralno zagrizenih učiteljih sploh ne govorimo! Zvrstile so se zabavne, poučne in navdiha polne delavnice: pesniška, ustvarjalna, gledališko-improvizacijska, športno-gibalna in bralno-kuharska. Rdeča nit vseh delavnic so bili Župančičevi Mehurčki, ki letos obeležujejo svojo 70. obletnico.

Udeleženci noči branja so na pesniški delavnici pod mentorstvom Tadeja Gregorca brali Župančičeve pesmi, nato pa so pesmicam z obilo ustvarjalnosti nadeli sodobno preobleko. Nastale so igrive rime, ki so se ujele v barvite pesniške mehurčke.

Tudi ustvarjalna delavnica pod mentorstvom Urške Sotler je bila polna mehurčkov in barv. Učenci so izdelali napis, ki ga lahko obesimo na kljuko, ko ne želimo, da nas kdo moti pri … branju seveda. Uporabili so liste stare knjige, ki smo jih rešili iz odpada in so svoje novo življenje doživele v naši preobrazbi. Na liste iz knjige so odtisnili mehurčke, jih pobarvali, nato pa s svojo najlepšo pisavo zapisali »Ne moti, berem!« Prosimo, da to upoštevate!

Učenci so se imeli možnost preizkusiti tudi v improvizacijskem gledališču v režiji Anite Šmid. Sprva sta jim lutki deklamirali Župančičevo klasiko Ciciban in čebela, nato pa so vlogi čebele in Cicibana skušali skozi doživeto deklamacijo odigrati še sami. Deklamacijo so nato nadgradili v improvizacijski igri, skozi katero so se mladi gledališčniki skušali vživeti v vloge Cicibana in njegovih staršev, ki se hudujejo nanj, ko se nekega dne (pre)pozno vrne domov iz igrišča ves potolčen in umazan.

Športno-gibalna delavnica pod vodstvom Bernarde Jeraj je bila sestavljena iz več delov. V prvem delu so se učenci razgibali, sprostili in se hkrati ob pihanju mehurčkov napolnili z energijo. V drugem delu so se umirili s sodelovalno igro, katere cilj je bil na čim bolj nežen, počasen, a hkrati spreten način zasesti svoj obroč (“mehurček”). Na koncu pa so se še dodobra raztegnili in razgibali, saj so morali premagati mehurčkast poligon.

Da pa želodčki niso ostali lačni, seveda ni smela manjkati tudi kuharska delavnica! Učenci so pod mentorstvom Sare Urbanija združili veščine branja in kuhanja oziroma peke. Na začetku delavnice so prebrali znano zgodbo o Pobegli palačinki, nato pa si nadeli predpasnike in se lotili peke palačink. Šolski kuharji so vedeli, da bodo mladi bralci zelo lačni, tako da so že vnaprej pripravili slastno maso. Če je bilo na začetku videti, da bi lahko z loncem mase nahranili celo Celje, smo spekli in pojedli vse do zadnje palačinke. Nobena nam na srečo ni pobegnila!

A prava noč branja se je po končanih delavnicah šele dobro začela. S knjigo smo se družili še pozno v večer, vtise o prebranem pa izmenjevali še takrat, ko so učitelji že trdno spali (vsaj mislili smo tako.) 🙂 Če koga zanima, do kdaj smo bedeli: pridno berite in morda boste izvedeli na naslednji noči branja!

V sobotno dopoldne smo se kljub naporni noči prebudili v navdušenem pričakovanju, saj nas je po okusnem zajtrku čakal še težko pričakovani lov na zaklad! Prav vse skupine so ga z vztrajnim reševanjem ugank uspešno našle, čeprav se je skrival po različnih lokacijah na šoli. Zaslužene nagrade so učenci odnesli domov skupaj s priznanji, ki so jih prejeli na zaključnem druženju s starši na šolskem dvorišču.

Na noči branja smo iz bogatega lonca idej izpihnili številne pisane bralne mehurčke, ki so zdaj pristali tudi na razstavi v 1. nadstropju naše šole. V spodnji galeriji pa vas čaka nekaj fotoutrinkov. Vabljeni k ogledu!

Dostopnost