Skoči na glavno vsebino

V četrtek, 18. 10. 2018, so šestošolci imeli naravoslovni dan. Odpeljali so se na kmetijo Razgoršek, kjer so aktivno sodelovali v 5 različnih delavnicah.
Izdelali so sivkino naravno milo, domačo ognjičevo kremo, pletli so košare, prepoznavali zelišča, lovili ravnotežje na hoduljah in pripravili zeliščni namaz, ki so ga nato tudi sami preizkusili. Še posebej zabavno je bilo peči na odprtem ognju!

PREBERITE SI PRISPEVEK, KI GA JE O NARAVOSLOVNEM DNEVU ZAPISALA UČENKA 6. B ALENA MARČIČ:

V sončnem jesenskem jutru smo se z avtobusom odpeljali proti Šmartnem v Rožni dolini, kjer smo obiskali Turistično kmetijo Razgoršek. Z družino Razgoršek smo v manjših skupinah izdelali ognjičevo mazilo, sivkino milo, različne zeliščne namaze, pletene majhne košare, si ogledali Farovško zidanico in se zabavali ob igri velikega šaha in hoji na hoduljah.
Najbolj mi je ostalo v spominu, ko smo pod velikim šotorom iz svinjske masti, posušenega ognjiča in drugih zelišč izdelali ognjičevo mazilo za roke. Mazilo smo dali v majhne steklene posodice in jih opremili s spominsko etiketo.
Za izdelavo sivkinega mila smo potrebovali navadno, trdo, belo milo, ki smo ga najprej nastrgali na koščke in stopili v manjši posodici. V stopljeno milo smo dodali posušene sivkine cvetove in nekaj kapljic eteričnega olja. Dišeče stopljeno milo smo nato vlili v gumijaste modelčke. Ko se je milo strdilo, smo ga previdno potisnili na pladnje.
Na koncu smo si ogledali Farovško zidanico, ki jo je družina Razgoršek ohranila takšno, kot so jih ljudje imeli pred mnogimi leti. Navdušila nas stara kmečka postelja, lesen kolovrat, črna kmečka kuhinja, lesena miza, peč, stara tehnica in stropna petrolejka.
Naravoslovni dan na kmetiji smo zaključili ob ognju. Na dolgo leseno palčko smo nabodli kruh in ga za kratek čas postavili nad žerjavico. Nato smo si na topel kruh namazali domačo marmelado ali zeliščni namaz in ga z užitkom pojedli.
Dan na kmetiji nam je bil vsem zelo všeč, saj smo se veliko naučili, pridno delali in se ob tem še zabavali. Zanimiv je bil tudi muzej, kjer smo lahko predmete ne samo opazovali, ampak se jih tudi dotaknili in preizkusili.

Alena Marčič, 6. b

Dostopnost